Epidermis, Dermis och Subcutis..

Ja man kan nästa tro att det är svordomar ;) Men inte då, det är då dom lagren som vår hud består utav, DE NI!! Man lär sig nåt nytt varje dag jajamen :)

Imorgon har vi "prov" i Hudens uppbyggnad och funktioner, kul i jul..
Sen har vi oxå redovisningar i cancer, och jag valde malignt melanom, alltså hudcancer för er som inte kan latin :p och dessutom i organsystem, ännu roligare vill jag lova.
Det är mycket nu, men samtidigt riktigt intressant. FAKTISKT!
Och det är lite konstigt hur lätt jag har för de latinska orden för allt. Kan rätt många om jag ska vara lite skrytig ;)
I morse hade jag prov i Socialt Behandlingsarbete via webbcam, men min mikrofon ville inte fungera så vi fick ta det via telefon också.
Banne mig va lätt de va, fick typ sex frågor och då va de mest enligt mina åsikter, som gav mig MVG i kursen så det va ju bra :) (Skryt igen)
Har även hunnit medo tränat 1½ timme idag :D Kors i taket!! Körde Aerobics, Yoga och lite styrkeövningar o de va riktigt kul!! Mer av de blir de :)
Nu ska jag poppa musik ett tag innan sängen :)
Natti:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim